Témahét Túranap

2017. október 12.

Mi, a fertőszéplaki Széchényi Ferenc Általános Iskola tanulói (Anna, Molli, Benedek, Jordán, Miklós) a kirándulás napján a petőházi
Cukoripari kiállítást húztuk feladatul, hogy erről készítsünk egy rövid bejegyzést.

Erre a kérdésre a Fényes Pincészetben kaptunk választ. A Túra nap során jutott el csapatunk (Zsirai Általános Iskola) a Fényes család pincészetébe, amely a térség gyönyörű szegletében, a Soproni történelmi borvidéken található.

2017. október 12-én mi, a Lövői Általános Iskola 7. osztályának kiválasztott tanulói (Horváth Alexa, Horváth Jázmin, Kertész Alexandra, Moldován Dániel és Papp Máté) jutalom kirándulásra mehettünk. Tanáraink úgy látták, hogy az elmúlt napok során mi voltunk a legaktívabbak és legügyesebbek a témák feldolgozása során.

Fényes Pincészet

Hagyományos családi pincészet a soproni borvidékről

Fényes Tibor sok érdekes dolgot elmondott a borról,és a készítéséről.Utána lementünk a pincébe és megmutatták,hogy hol tárolják a bort.Ezután kóstolhattunk finom mustot is,ami mindenkinek ízlett. Ahogy mentünk le a pincébe láttunk a falon egy szép festményt. A lépcső mellett ki volt rakva egy csomó bor.

Az Ágfalvi Váci Mihály Általános Iskola csapata dolgozta fel ezen témát, honlapjuk itt érhető el:

soproni-borvidek.webnode.hu

- Üdvözlünk a Som család -

Zöldség műhelyében

A hegykői zöldségtermesztés országszerte ismert.

Hegykői zöldségek több száz éves múltra tekintenek vissza. A világ több pontján is kaphatóak. A XIX. században egy kiscenki remete kezdte el a helyieket tanítani a zöldségtermesztésre.

Pantzer Gertrud Általános Iskola, Harka által készített oldal:

a-som-csalad-zoldseg-muhelye2.webnode.hu

Alpokalja - Und

Az idei Alpokalja projekt sok élményt nyújtott számunkra. Október 12-én 8 órakor indultunk Fertőszéplakra. Gyülekező után kihúztuk, hogy melyik helyszínről kell majd blogot készítenünk. Busszal Hegykőre utaztunk tovább, ahol megnéztük a vasfüggönyt, majd a Som Család zöldség- műhelyét ismertük meg. Sopron-Balfon meglátogattunk egy borpincét, majd Undon a Közösségi háznál vártak bennünket. Élmény volt számunkra a sopronhorpácsi Széchenyi kastély és a nemeskéri templom is. Utunk utolsó állomása a petőházi cukoripari múzeum volt.

A ,,horpácsi ötök" csapatának az oldala:
und5.webnode.hu

Múlt és Jelen Hegykőn

A Fertő táj - Alpokalja kirándulásunk első helyszíne Hegykő volt. Itt először közelmúltbeli történelemi kalandban lehetett részünk. Láthattuk a község és a Fertő tó között húzódó vasfüggöny maradványait. Ezt azért "találták ki" 1948-ban hogy az akkori magyarok semmiképpen ne juthassanak ki Nyugatra. Völgyi János alpolgármester úr elmagyarázta nekünk a szögesdrót egykori működését.

Az iváni általános iskola diákjai által készített oldal:

mult-es-jelen-hegykon8.webnode.hu

A Som család zöldségüzeme

A kópházi Nakovich Mihály Általános Iskolát és Óvodát képviselő csoport feladata a hegykői Som család zöldség üzemének a bemutatása volt.

hegyko-zoldseguzem9.webnode.hu

Petőházi cukormúzeum

Készítették a Fertőszentmiklósi Felsőbüki Nagy Pál Általános Iskola tanulói

Nagyon jól éreztük magunkat a Csütörtöki kiránduláson, mégis hozzánk legközelebb a Petőházi cukormúzeum állt, mint földrajzilag mint történelmileg is.

A cukormúzeum lelke, Tömördi Máté már elhunyt, aki a cukorgyár bezárása után mentette a menthetőt. Sikerrel járt. Ez a Petőházi cukormúzeum már országosan is nagy hírnevet szerzett.

A fertőszentmiklósi iskola tanulói által készített weboldal: https://kobormarko.wixsite.com/cukormuzeum