Témahét Túranap

2017. október 12.

A bevezető bekezdésből olvasóid megtudhatják bejegyzésed fő gondolatát. Emellett rövid előnézetként is szolgál a blogbejegyzések listájában. Eltérő formázással könnyen elérheted, hogy kitűnjön a többi szöveg közül. Olvass tovább, hogy hogyan formázhatod a blogbejegyzéseidet.

A rövid és egyszerű blogbejegyzés a legjobb módja, hogy látogatóid mindig képben legyenek. Izgalmas bevezető és egy tömör, informatív tartalom biztosítja, hogy olvasóid visszatérjenek további újdonságokért.

Fényes Pincészet

Hagyományos családi pincészet a soproni borvidékről

Fényes Tibor sok érdekes dolgot elmondott a borról,és a készítéséről.Utána lementünk a pincébe és megmutatták,hogy hol tárolják a bort.Ezután kóstolhattunk finom mustot is,ami mindenkinek ízlett. Ahogy mentünk le a pincébe láttunk a falon egy szép festményt. A lépcső mellett ki volt rakva egy csomó bor.

Az Ágfalvi Váci Mihály Általános Iskola csapata dolgozta fel ezen témát, honlapjuk itt érhető el:

soproni-borvidek.webnode.hu

- Üdvözlünk a Som család -

Zöldség műhelyében

A hegykői zöldségtermesztés országszerte ismert.

Hegykői zöldségek több száz éves múltra tekintenek vissza. A világ több pontján is kaphatóak. A XIX. században egy kiscenki remete kezdte el a helyieket tanítani a zöldségtermesztésre.

Pantzer Gertrud Általános Iskola, Harka által készített oldal:

a-som-csalad-zoldseg-muhelye2.webnode.hu

Alpokalja - Und

Az idei Alpokalja projekt sok élményt nyújtott számunkra. Október 12-én 8 órakor indultunk Fertőszéplakra. Gyülekező után kihúztuk, hogy melyik helyszínről kell majd blogot készítenünk. Busszal Hegykőre utaztunk tovább, ahol megnéztük a vasfüggönyt, majd a Som Család zöldség- műhelyét ismertük meg. Sopron-Balfon meglátogattunk egy borpincét, majd Undon a Közösségi háznál vártak bennünket. Élmény volt számunkra a sopronhorpácsi Széchenyi kastély és a nemeskéri templom is. Utunk utolsó állomása a petőházi cukoripari múzeum volt.

A ,,horpácsi ötök" csapatának az oldala:
und5.webnode.hu

Múlt és Jelen Hegykőn

A Fertő táj - Alpokalja kirándulásunk első helyszíne Hegykő volt. Itt először közelmúltbeli történelemi kalandban lehetett részünk. Láthattuk a község és a Fertő tó között húzódó vasfüggöny maradványait. Ezt azért "találták ki" 1948-ban hogy az akkori magyarok semmiképpen ne juthassanak ki Nyugatra. Völgyi János alpolgármester úr elmagyarázta nekünk a szögesdrót egykori működését.

Az iváni általános iskola diákjai által készített oldal:

mult-es-jelen-hegykon8.webnode.hu

A Som család zöldségüzeme

A kópházi Nakovich Mihály Általános Iskolát és Óvodát képviselő csoport feladata a hegykői Som család zöldség üzemének a bemutatása volt.

hegyko-zoldseguzem9.webnode.hu

Petőházi cukormúzeum

Készítették a Fertőszentmiklósi Felsőbüki Nagy Pál Általános Iskola tanulói

Nagyon jól éreztük magunkat a Csütörtöki kiránduláson, mégis hozzánk legközelebb a Petőházi cukormúzeum állt, mint földrajzilag mint történelmileg is.

A cukormúzeum lelke, Tömördi Máté már elhunyt, aki a cukorgyár bezárása után mentette a menthetőt. Sikerrel járt. Ez a Petőházi cukormúzeum már országosan is nagy hírnevet szerzett.

A fertőszentmiklósi iskola tanulói által készített weboldal: https://kobormarko.wixsite.com/cukormuzeum